Saturday, October 1, 2011

Kamera

kali pertama aku kenal kamera nampak mcm senang (DSLR dowh).... guna auto boleh lah kan...
then bila aku tgk member2 semua guna manual aku pon mula lah nak belajar manual (time ni kepala otak ckp susah)
maklum lah kamera sendiri tak ada, guna pon kamera pinjam..
dan tiba lah suatu masa opis aku ada beli kamera DSLR nikon D5000 (baru and canggih masa tu untuk biginer)
dah beli kamera pon ape lagi cari lah kursus berkaitan dengan fotografi, serius aku ckp masa tu mmg susah aku susah nk faham
yang aku tau mcm ner nk setting S,A,dengan WB je, time tu ada lah ajar gak bab metering kat kamera.

balik dari kursus aku rasa belum cukup ilmu didada, pulak tu time tu ada event kat opis,
disebabkan aku yang pegang kamera dan aku yang dah pergi kursus, maka aku lah kene jadi jurugambar
masa tu ape jadi pon jadi lah, ambil jelah janji ada gambar, hehe
Balik dari kerja aku tanya dengan rakan aku yg memang sudah menceburi bidang fotografi ni (mase tu duk umah sewa).
dan member aku ni ajar lah sikit demi sedikit, dan ada juga aku belajar dari sifu-sifu yang lain...
dan daripada itu aku mula minat belajar mendalam mengenai kamera dan dunia fotografi ni...
(tp aku still belajar dan terus belajar)

1 comment: